SEO optimalizácia

Jednoduchá SEO optimalizácia

SEO v preklade znamená: search engine optimization. V skratke, je to jedna veľká veda, ktorá sa venuje optimalizácie obsah web stránky / e-shopu a pomáha vytvárať kvalitnejší obsah s reálnymi informáciami. Najčastejšie a aj najvýhodnejšie je optimalizovať svoj web pre vyhľadávač GOOGLE. Každý z nás “googluje” vždy keď niečo hľadá. Tak schválne. Čo spravíte ak potrebujete vyhľadať nové topánky? Asi väčšina z nás si otvorí Google a začne vyhľadávať. Na prvých troch pozíciach si môžete všimnúť vo výsledkoch vyhľadávanie malý popis “reklama”. tieto tri výsledky sú zobrazené na základe reklamy Google Ads. Ostatné výsledky nižšie sú organické, a teda tie, ktoré Google vyhodnotil ako najlepšie, tie ktoré majú najlepšie spracovanú SEO optimalizáciu.

Ako môžem dostať svoj web na prvé strany v Google?

  • Pre začiatok je dobré pochopiť, ako to celé funguje. Ak začnete vyhľadávať napr topánky v Google, tak Google Vám zobrazí na prvej strane práve tie web stránky alebo e-shopy, ktoré posúdil (na základe mnohých kritérií) ako najlepšie. A teda ako spraviť zo svojej web stránky alebo e-shopu najlepší web v očiach Google? Je potrebné splniť množstvo kritérií. Ja vám opíšem zopár, ktoré sú úplným základom pre SEO optimalizáciu, a ktoré si zvládnete nastaviť aj vy:
  • Obsah – Obsah webu je najpodstatnejšia vec pre SEO optimalizáciu.  Vaša web stránka / e-shop musí obsahovať veľa textu, rozumného a reálneho textu, musí obsahovať obrázky s ALT popiskami, musí obsahovať nadpisy (H1/H2/H3/H4/H5/H6). Texty a články musia obsahovať kľúčové slova a cele frázy.
  • Nadpisy: Vo web stránke alebo v e-shop, ktorý som vám vytváral ja, si viete editácii textu nastaviť nadpisy od H1 až po H6. Dbajte na to, aby každá stránka, podstránka či každý produkt obsahoval minimálne nadpis H1. V obsahu jednej stránky/článku či produktu musíte usporiadať nadpisy od H1 až po H6. Nadpis by mal tiež obsahovať kľúčové slová, podľa ktorých chcete vyhľadať váš web v Google.
  • Kľúčové slova: Pred tým, než začnete vytvárať akékoľvek články a texty, je potrebné spraviť si analýzu kľúčových slov. Pre spracovanie analýzu môžete použiť nástroj od Google Ads. Podľa tohto nástroja zistíte, či sa dané kľúčové slovo vyhľadáva v Google, následne vám nástroj odporučí vhodné kľúčové slova pre vašu službu či produkt. Kľúčové slová je potom potrebné zapojiť do textov na webe, do nadpisov, do ALT popisov obrázkov… Avšak s kľúčovými slovami to veľmi nepreháňajte 🙂 Nemusíte ich pchať do každej vety. Robte to prirodzene v pomere napr 3:10.
  • SEO popisky: Ak som vám vytváral web stránku alebo e-shop ja, tak určite som zapojil modul YOAST SEO. Tento modul umožňuje pri každej stránke, podstránke a produktu vypĺňať SEO popisky – SEO TITLE, SEO DISCREPTION. Tento šikovný modul vás jednoducho navedie ako majú texty v týchto popiskách vyzerať. Nezabudnite do týchto textov zapájať kľúčové slová.
  • Obrázky na webe nesmú mať príliš veľkú pamäť. Najlepšie je obrázky ukladať max. do 100 kb.
  • ALT popisky obrázkov: každý obrázok, ktorý vložíte na web stránku / e-shop musí mať vyplnený ALT popis. Pri nahrávaní obrázkov vo WordPresse nájdete túto možnosť. Vždy tam vyplňte krátky popis a snažte sa zapájať aj kľúčové slová.
  • Linkbuilding: snažte sa svoju web stránku alebo e-shop prelinkovať s príbuznými web stránkami. Napr. ak pracujete ako grafický dizajnér, snažte sa prepojiť sa prelinkovať s webmi ako www.dribbble.com , www.upwork.com a podobne.. Ak predávate topánky, skúste sa prelinkovať s príbuznými webmi napríklad s módou. A čo to vlastne je “linkbuilding? Jednoducho: na vašej web stránke musia byť vložené URL linky z iných webov alebo na ich webe musí byť prelinkovanie na vašu web stránku. Ak by ste mali záujem o platený LINKBUILDING, tak ponúkam ja túto službu. Viem vašu web stránku / e-shop prelinkovať s veľkými portálmi ako www.topky.sk / , www.joj.sk /, www.markiza.sk . Cena za jeden linkbuilding je od 30 € – 70 € (podľa zvoleného portálu). Stačí ma kontaktovať a predložím vám aktuálnu cenovú ponuku.

Súvisiace články

„Úspech je o schopnosti ísť od neúspechu k úspechu a nestratiť pri tom nadšenie.“ Winston Churchill

Článok vyplýva z mojich skúseností, sú to moje názory, ak máte iný názor a postoj, môžete sa pokojne podeliť rozumným komentárom bez hejtovania. Ďakujem.